Registracija znamke

Zaščita intelektualne lastnine

Zelo pomembno je, da se pri vsaki vrsti poslovanja ustrezno zaščitimo pred morebitnimi zlorabami fizične in intelektualne lastnine. Za fizično lahko poskrbimo preprosto s fizičnim varovanjem in podobnimi ukrepi, pri zaščiti intelektualne lastnine pa je zadeva drugačna. Na srečo pa tudi tu poznamo nekatere bolj ali manj učinkovite ukrepe, ki nam omogočajo, da svojo intelektualno lastnino lahko varno koristimo v poslovne oziroma gospodarske namene brez skrbi, da se bodo z njo okoristili tudi konkurenti.

Registracija znamke

Med najpogosteje uporabljane oblike zaščite intelektualne lastnine sodi registracija znamke. Praktično vsako podjetje ima določene znake, ki jih je pametno zavarovati na ta način. Običajno gre na primer za logotip podjetja oziroma njegovo grafično podobo, pogosto pa imajo svoje znamke tudi izdelki in storitve v ponudbi. Pametno je pravočasno poskrbeti za registracijo znamke in odpraviti morebitne nevšečnosti, ki izvirajo iz zlorabe nezaščitene znamke. Postopek registracije blagovne znamke je precej enostaven in tudi cenovno ugoden, kar pomeni, da je ta oblika zaščite intelektualne lastnine primerna tudi za manjše podjetnike.

Patentiranje

Blagovna znamka ne pride v poštev v vseh primerih, temveč le za vizualne znake. Patentiranje pa služi za zaščito konkretiziranih domislic, torej izdelkov ali mehanizmov, ki so plod lastne inovacije. Treba je poudariti, da se patent nanaša na dejansko rešitev, ne na idejo. Patentiranje tako ščiti določen produkt, da ga konkurenca ne more uporabljati za lastno gospodarsko korist. Pod tovrstno zaščito sodijo izumi, iznajdbe, mehanizmi, instrumenti in podobni inženirski in oblikovalski dosežki. Večinoma gre za elemente, ki so sestavni del večjih izdelkov, lahko pa seveda tudi za izdelke same.