Za svoj avtomobil moramo dobro skrbeti, če želimo, da nam bo dobro služil skozi leta uporabe. Seveda pa to pomeni, da bomo imeli kar nekaj dela, verjetno tudi nekaj stroškov, s čemer se moramo že pravočasno sprijazniti. Le tako lahko kar najbolje poskrbimo za svoj avtomobil in lahko pričakujemo kar najboljšo izkušnjo pri uporabi.
Med drugim moramo skrbeti tudi za izpušni sistem, ki ni vedno deležen zadostne pozornosti. V izpušnem sistemu so nekatere komponente, ki jih je treba vsaj občasno pregledati, očistiti in vzdrževati, po potrebi tudi zamenjati. Vsaka komponenta ima namreč pomembno nalogo pri filtriranju izpušnih plinov in lahko vpliva tudi na delovanje motorja.
Vzdrževanje filtrov
V izpušnem sistemu so nameščeni filtri, ki ločujejo škodljive snovi. Osredotočiti se gre na DPF filter, ki ga najdemo v izpušnem sistemu dizelskih vozil. Ta filter lovi trdne delce, ki nastajajo pri izgorevanju dizla, te snovi pa ločuje od plinov, ki morajo neovirano prehajati skozi filter. DPF filter ima torej pomembno in zahtevno nalogo, skozi čas se namreč pokaže, da lovljenje trdnih delcev predstavlja tveganje, da se bo filter začel mašiti. Zamašen DPF filter ovira prehod izpuha, dviguje temperaturo in poslabša delovanje motorja.
Za DPF filter najbolje poskrbijo mehaniki, ki imajo prilagojeno opremo. Nikakor ne smemo izpušnega sistema odpirati sami, saj se v filtrih nabirajo škodljive snovi, s katerimi ne želimo imeti opravka.
Katalizator
Druga pomembna komponenta izpušnega sistema je katalizator. Na srečo je to precej preprosta naprava, ki ne potrebuje posebnega vzdrževanja. Glavno vlogo ima namreč velika površina z aktivnim materialom, ki reagira z izpušnimi plini in jih s kemično reakcijo pretvori v manj škodljive snovi. Katalizator je postavljen na konec izpušnega sistema, kjer ni toliko obremenilnih dejavnikov, sprejema le dokaj čiste pline, zato se pregleda le občasno v sklopu vzdrževalnih pregledov ali kakšnih servisnih storitev.